Vanuit de heuvels naar de echte bergen - Reisverslag uit Sangerhausen, Duitsland van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu Vanuit de heuvels naar de echte bergen - Reisverslag uit Sangerhausen, Duitsland van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu

Vanuit de heuvels naar de echte bergen

Door: Albertopietro

Blijf op de hoogte en volg AlbertoPietro

13 Mei 2018 | Duitsland, Sangerhausen

Zaterdag ging de route van Kottgeisering naar Garmisch Partenkirchen.
Al spoedig kwam de Ammersee in zicht. Over 15 km aan grindpaden toerden we langs dit mooie meer. Prachtige omgeving met veel watersport.
Tegen de middag werden de heuvels steeds groter. Ze veranderen in echte bergen met hier en daar plukjes sneeuw.
Het laatste gedeelte van de route naar Garmisch Partenkirchen was weer langs een riviertje. Lekker gemakkelijk, je verdwaald niet en er is weinig hoogte verschil.
Wij hebben die nacht gelogeerd in Gasthof zum Rassen in de mooie authentike Ludwigstrasse.
Vandaag zondag hadden we een echte Alpenetappe.
De eerste paar kilometers waren om de spieren op te warmen. 4 a 5 %. Later op dag kregen we zwaardere hellingen voor onze kiezen.
Met zware bepakking is 7 a 8 % en soms 10 % soms geen makje.
Bij Mittenwald DE ging het de grens over naar Oostenrijk.
Na de Buchener Höhe Pas ging het op een afdaling van 7 km lang het erg rap naar benede naar Telfs
De remmen werden zwaar op de proef gesteld om zoveel massa bij helling van 10 % in bedwang te houden.
Na Telfs was het weer gewoon de rivier de Inn volgen
Alleen het laatste gedeelte naar Imst ging over drukke wegen.
De auto's reden bijna de veters uit de schoenen.

• 13 Mei 2018 - 19:56

Gijs En Margreet:

Zo leuk jullie reisverslag! Elke avond kijk ik of er nog mail is. Geniet er van Alberto en Pietro!

• 14 Mei 2018 - 08:34

Klaas:

Jullie zitten al midden in Oostenrijk en nog even dan gaan jullie al de Rechenpas over naar Italië. Ik denk dat jullie dan ook langs het plaatsje Pratt am Stilfserjoch (Prato allo Stelfio) komen. Een plaatsje dat aan de voet ligt van de beruchte Stelvio pas (2753m). Hier zijn wij een paar keer op vakantie geweest (1984 en 1986) Het moet schitterend zijn om alles zo op de fiets te kunnen beleven. Wat zullen jullie veel indrukken onderweg opdoen! Veel fiets- en vakantieplezier

• 15 Mei 2018 - 01:02

Anneke:

Hoi Alberto en Pietro, ik volg jullie nu ook. Respect voor dit avontuur, fietsend naar Rome! Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven onderweg. Wens jullie nog een plezierige reis, ik zal elke dag even kijken vanaf nu.

Groet van Anneke (Menno's moeder, Alberto kent me wel)

• 15 Mei 2018 - 09:04

Menno:

Hallo alberto en pietro dus al in zwitserland leuk om dit te lezen groeten menno