De Alpen - Reisverslag uit Sangerhausen, Duitsland van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu De Alpen - Reisverslag uit Sangerhausen, Duitsland van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu

De Alpen

Door: Albertopietro

Blijf op de hoogte en volg AlbertoPietro

15 Mei 2018 | Duitsland, Sangerhausen

Maandagmorgen vanaf het centrum van Imst, hebben we ons een paar km naar beneden laten freewheelen tot aan de rivier de Inn.
De route in de Garmin en de reisgidsjes van Hans Reitsma gaven de route aan. Maar ook de rivier was een soort hulpgids.
Ook al reden we langs de rivier, dat water komt wel van boven, dus moest er regelmatig wel geklommen worden.
Via allerlei bruggen en bruggetjes fietsen we soms links en dan weer rechts van de kolkende rivier de Inn.
Onderweg passeerden we allerlei bekende wintersport plaatsen.
Op geringe afstand ook Ladis, Fiss en Serfaus.
Even voorbij Pfunds kwamen we op Zwitsers grondgebied.
Na 10 km ging bij het plaatsje Martina, het de brug weer over, terug naar Oostenrijk.
Gelijk 6 km klimmen met een percentage van gemiddeld 7%. Met volle bepakking werd het een soort happen en trappen. Alleen het happen was niet culinair.
Op de Norbertshöhe (1405 )namen we even een pitstop.
Inmiddels was de temperatuur gedaald van redelijk warm naar 9 gr.
Tijdens de paar km afdaling naar Nauders begon het ook nog te regenen.
Behoorlijk nat en koud geworden, maar vlug een appartement opgezocht.
Nog een km zes of zeven zijn we in Italië.
Vanmorgen koud en regenachtig, dus maar eens een rustdag ingelast.
Wij logeren in Haus Julia in Nauders.
Een heel hartelijke mevrouw die ons in de watten legd.
Wij benutten deze dag aan persoonlijke verzorging, kleine wasjes draaien, fietsonderhoud en onze voorraden aanvullen.

• 15 Mei 2018 - 20:06

Marten & Hanny:

Hallo fiets boys.
    De eerste 14 dagen zit er op en al een aantal landen door gefietst. Nu richting Italië gaat de goede kant op. Het weer is hier fantastisch. Hopelijk dat jullie ook nog mooi weer krijgen. Wij horen graag weer van jullie ;
    Groeten M&H

• 16 Mei 2018 - 10:45

Roel:

Ciao ragazzi,
    Fijn om te lezen dat het goed gaat en er nog niet overwogen is een stukje met de trein te doen. Gaan jullie na de Inn door het dal van de Adige via Trento naar Verona? Volgende week dinsdag is er in de Giro een tijdrit: Trento-Rovereto. Ik denk dat jullie daar dan al voorbij zijn. Avanti!
    Forza e saluti, Roel

• 16 Mei 2018 - 11:55

Laurens:

Jammer van het slechte weer, maar voor de beentjes vast wel even lekker om rust te hebben denk ik. Helaas lijkt het erop dat het komende dagen niet heel goed weer is in jullie omgeving, pas weer vanaf het weekend. Wel vast prachtig om langs de rivier en tussen de bergen te fietsen en de passen te bedwingen!
    Geniet van de vrije (was)dag en de service van jullie gastvrouw! Laurens

• 16 Mei 2018 - 14:49

Janny:

Hallo mannen,
    Al een mooi eind op stap zie ik wel.Het Italiaanse woordenboek kan er bijna bij.Hopelijk wordt het weer de komende dagen beter.
    Succes verder .gr J en J

• 16 Mei 2018 - 21:15

Gerdi:

Ha mannen broeders, ook ik ben weer thuis en kan jullie reisverhaal lezen.
    Fijn dat er zo goed voor jullie gezorgd wordt en die rustdag lijkt me ook heerlijk.
    Prachtige foto's en dan nu al in Italië, straks zijn jullie er voor het inhaal comité is gearriveerd!
    Mijn fietstocht was vandaag van Bodegraven naar Boskoop, dwars tussen alle tuinen door naar Hazerswoude en via klein Giethoorn en de groene Kathedraal naar Alphen.
    Jaren in die omgeving gewoond en er nooit geweest, jij vast ook niet Pieter.
    Geniet van deze laatste etappe en van alle moois wat er onderweg is te zien.
    Lieve groet, Gerdi

• 17 Mei 2018 - 11:43

Frans En Frankje Van Houts:

Hallo Albert en Pieter,
    Wij volgen jullie elke dag op de voet!
    Groot respect!!
    “Krasse knarren”
    Succes met de rest van de tocht!!
    Groet van Frans en Frankje

• 17 Mei 2018 - 11:45

Frans En Frankje Van Houts:

Hallo Albert en Pieter,
    Wij volgen jullie elke dag op de voet!
    Groot respect!!
    “Krasse knarren”
    Succes met de rest van de tocht!!
    Groet van Frans en Frankje

• 17 Mei 2018 - 15:19

Roel En Mien:

Hallo wat leuk om jullie te volgen we wensen jullie nog een voorspoedige reis groetjes roel en mien

• 17 Mei 2018 - 16:26

Ge En Gea:

Hopelijk beter weer bij jullie dan we in de Giro zagen.
    Vast uitgerust en schoon weer op pad. We bewonderen jullie en helemaal die afdalingen!!
    Groetjes vanuit een koud maar droog Roden
    Ge en Gea

• 17 Mei 2018 - 17:32

Sybren En Jetty:

haalo mannen,
    leuk jullie reisverslag te volgen
    veel succes verder
    groeten uit eastermar