Appels en peren - Reisverslag uit Beichlingen, Duitsland van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu Appels en peren - Reisverslag uit Beichlingen, Duitsland van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu

Appels en peren

Door: Albertopietro

Blijf op de hoogte en volg AlbertoPietro

17 Mei 2018 | Duitsland, Beichlingen

Ciao.
Woensdagmorgen direct de Rechenpas (1515) beklommen. Vanuit Nauders waren het er slechts een 200 hoogte meters.
Aansluitend daarop aan de oostkant van de Reschensee gefietst.
De verdronken toren in het meer stond er nog steeds.
Alleen het was dit keer wel laag water in het stuwmeer.
Vervolgens ging de route dwars door Mals met zijn steile mini straatjes. Ook het ministadje Glurns met zijn complete stadsmuren en torens waren het bezichtigen de mooite waard.
Voor de rest was het gewoon de rivier de Adige stroomafwaarts volgen.
De hele streek langs de rivier is het alleen velden vol
appel- en perenboompjes, zelfs tot in de stad Merano.
In deze stad hebben overnacht.
Vandaag donderdag was het weer een dag door en langs de boomgaarden. Ook druivenstruiken zijn vandaag vertegenwoordigd.
Vanaf Bolzano kregen we het Dolomiti gevoel. Enorme gekleurde rotsen zagen we links en rechts om ons heen.
De rivier de Adige hielden we nog steeds in het vizier. Dan kan er ook niet veel misgaan. Maar toen in de grote stad Trento een fietspad was afgesloten, ja toen fietsen we bijna de Auto Strada op.
Zou er voor fietsen ook tol gerekend worden?
Uiteindelijk vonden we iets verder dan deze stad een logeeradres.
Het is jammer dat de google kaartjes nog steeds een eigen leven leiden.
Tot de volgende keer maar weer.
Addio.

• 17 Mei 2018 - 20:50

Auke:

Het begint nu op te schieten! Prachtige omgeving waar jullie nu fietsen en je hoeft er ook niet heel veel moeite voor te doen als ik dat strakke, vlakke fietspad zie. Dat hebben jullie wel verdiend! Veel succes de komende dagen en blijf genieten. Hopelijk hebben jullie ook nog wat puf om de mooie Italiaanse steden te kunnen bekijken. Groet, Auke

• 18 Mei 2018 - 21:52

Henk En Ytsje :

De laatste lootjes naar Rome.
    Geniet van de prachtige ongeving .Veel success de laatste dagen.
    Maak er nog een mooie tocht van.
    Groetjes van henk en ytsje.

• 19 Mei 2018 - 08:42

Marten & Hanny:

Zo te lezen is het een prachtige omgeving met fruitbomen en rivieren, geniet van de laatste etappes .
    Rome nadert.
    Groeten Marten & Hanny