Verona - Reisverslag uit Köcsk, Hongarije van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu Verona - Reisverslag uit Köcsk, Hongarije van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu

Verona

Door: Albertopietro

Blijf op de hoogte en volg AlbertoPietro

19 Mei 2018 | Hongarije, Köcsk

Na een nachtje logeren in het plaatsje Mattarello zijn we afgereisd richting Verona.
Donderdag was het de streek van appels en peren, vrijdag waren de wijngaarden aan de beurt. Een groot gedeelte van de dag slingerende we met de fietsen door velden.
De oude bekende rivier was er ook nog steeds.
In Verona kregen onderdak in een leegstaand appartement.
Morgen hebben we een fietsrustdag, dan kunnen we Verona ook even bezichtigen.

Vandaag zaterdag zijn we de oude binnenstad Verona ingeweest.
Er was ons afgeraden om de fietsen mee te nemen. Dit in het kader van mijn en dijn.
Een aardige Italiaan gaf ons een lift naar de oude binnenstad. Dat scheelde een uurtje lopen.
Een bezoek aan Verona, daar waren schijnbaar veel meer mensen op hetzelfde idee gekomen. Het was hartstikke druk in de oude straatjes en ook op de pleinen.
De Romeinen hebben in Verona hun sporen behoorlijk nagelaten.
O.a een complete amfitheater, een brug en ook Teatro Romano.
De middeleeuwen hebben o.a. een aantal kerken en een kasteel voortgebracht.
Het oude gedeelte heeft in een oud straatje (Via Matzini) de top of the bill aan winkels. Alle bekende super dure merken zijn hier vertegenwoordigd.
Na een paar uurtjes bezichtigen en fotograferen zijn we weer terug gewandeld naar onze uitvalbasis.

• 20 Mei 2018 - 07:24

Iepiet:

Dat gaat goed Albertopietro, wat een tocht en na elke bocht weer een andere beleving waardoor alle inspanningen ervoor als stof en zweet door het doucheputje verdwijnen. We volgen vol interesse jullie verdere ontdekkingen, en vanuit een zonnige eerste Pinksterdag heel prachtige fietstocht verder want het wordt alleen maar mooier!

• 20 Mei 2018 - 12:49

Marten & Hanny:

Leuke foto's uit Verona en op de rustdag kerken genoeg om te bezoeken. Morgen weer vol goede moed verder en geniet van al het moois om jullie heen.

• 20 Mei 2018 - 13:50

Klaas:

Jullie zijn al in Verona. Onderweg ook nog het Gardameer gezien zeker. Dan straks op richting de PO-Vlakte. Het schijnt hier vlak te zijn net als het polderlandschap hier in Nederland. En dan later de Apenijnen nog over. Geweldige tocht en in ieder geval veel mooier dan de Elfstedentocht die hier morgen Pinkstermaandag weer op het programma staat. Veel fietsplezier verder door Italie!

• 20 Mei 2018 - 17:23

AlbertoPietro :

Even een algemene opmerking. Wij fietsen de Reitsma route.2016/17. Deze route is behoorlijk gewijzigd van de vorige versie. De Bodensee zit niet meer in de route. Het Gardameer kan als alternatief. I.v.m. drukke weg niet genomen. De nieuwste Reitsma versie heeft weer een aantal wijzigingen.
    Zo zie je maar weer er lopen vele wegen naar Rome.