De Adriatische zee - Reisverslag uit Köcsk, Hongarije van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu De Adriatische zee - Reisverslag uit Köcsk, Hongarije van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu

De Adriatische zee

Door: Albertopietro

Blijf op de hoogte en volg AlbertoPietro

23 Mei 2018 | Hongarije, Köcsk

Dinsdagmorgen het was al redelijk laat zijn we van de z.g.n. SVR camping aan het Comacchiomeer vertrokken. De campingbaas had met het klaar maken van het ontbijt geen enkele haast.
Uiteindelijk toch op de fiets. Na een paar km fietsen moesten we met een pont de rivier over om in Ravenna te komen.
Deze stad, met de fiets van voren na achteren en links na rechts doorkruist. De oudheden waren over de stad behoorlijk verspreid.
Ons viel het allemaal een beetje tegen. Het kan o.i.z. niet aan Verona tippen. Maar volgens de reisgids moet je vooral binnen kijken. Veel mozaïek taferelen. Moeten we later nog eens doen.
Tegen de middag reden we het natuurpark de Po Delta binnen.
Het werd broeierig warm en we werden belaagd door vrij grote steekmuggen. Het begon ook nog te regen en te onweren.
Uiteindelijk vlak voor dat het noodweer helemaal losbarstte kwamen wij op een camping aan. N.l. camping Villaggio Pineta op de grens van de badplaatsen Milano Marittima en Lido di Savia aan de Adriatische zee.
Tja een een hele mond vol, maar het is tenslotte ook Italië.
Woensdagmorgen was het weer nog steeds van slag. Regen en het was koud.
Op de stranden was geen kip te bekennen. De strandstoelen stonden in rijen, in slagorde opgesteld. Wachtend op betere tijden.
Wij hadden vandaag dus weer tijd voor scheren en nagels knippen.
Morgen maar vlug weer verder
Nog 400 km. te gaan.

• 24 Mei 2018 - 10:43

Janny:

Hoi jongens,
    Jammer v h weer.Hier prachtig zomerweer.De tocht schiet al mooi op merk ik wel.
    Nog even lekker doortrappen en genieten vd omgeving.Mooie reis verder gewenst.gr J en J

• 24 Mei 2018 - 11:03

Iepiet:

Hallo Albertopietro, de tocht blijft vol verrassingen en boeiend. Eerst nog 'even' heuveltje op en heuveltje af door de Apenijnen. Maar let op, Gerdi schreef ooit de wijze woorden ' het venijn zit in de staart'!
    Voor jullie nog nu zwoegen en genieten in het prachtige Italië. En later mogen jullie nog jaren nagenieten en wij zijn héél erg nieuwsgierig naar de verhalen. We wensen jullie nog veel genoegen en een behouden aankomst in de mooiste stad van Europa

• 24 Mei 2018 - 13:08

Frankjevhouts:

Hallo jullie twee,
    Dat gaat gesmeerd!
    Mijn huisman heeft de vloer nat gedaan,dus ik heb even verplichte rust .
    De laatste loodjes dus van het totaal!
    Veel fietsplezier en kijk plezier nog.
    Dat het toch zo vlug gaat.
    Gemakkelijk gezegd natuurlijk vanuit de stoel.

Een groet van Frans en Frankje.

• 24 Mei 2018 - 13:22

Marten&Hanny:

Hallo Alberto & Pietro.

Zorg maar dat je zondag in Rome bent voor de intocht van de Giro Italië. Hoop dat jullie dat halen en mee kunnen maken.

• 25 Mei 2018 - 13:22

Heinze En Betty:

Spannend met die donder en bliksem. Jammer dat jullie niet in zee konden zwemmen. Kasteel, zegt Heinze. Hij plakt een man op een fiets bij morgen. Dat is te snel zegt Betty, heit gaat eerst nog naar Rome. Wanneer kom je terug? Vraagt Heinze. Nog een fijne tocht!

• 25 Mei 2018 - 18:26

Roel:

Ciao ragazzi,
    Ja, die Povlakte. Toen wij er in 1998 doorheen raasden op weg naar Firenze, was mijn vader (boer) niet zo onder de indruk van de boerderijen en erven. Hij vond het maar een rommeltje. Het eten in Italie is fantastisch. Fijn dat jullie daar ook mee worden verwend.
    Benieuwd naar de volgende etappes. Orvieto? Aquapedente? Lago di Bolsena? Viterbo? Wordt het Toscane of Umbrie. Lazio wordt het zeker.
    Forza e bon viaggio!
    Roel

• 25 Mei 2018 - 20:56

Henk En Ytsje :

Hoi mannen,

Ja het is niet altijd even makelijk maar vooral doorgaan .
    Op hoop van zegen Halen Julie de finish.
    Heel veel sterkte toegewenst.
    Met groet Henk en Ytsje