De Po vlakte - Reisverslag uit Köcsk, Hongarije van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu De Po vlakte - Reisverslag uit Köcsk, Hongarije van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu

De Po vlakte

Door: Albertopietro

Blijf op de hoogte en volg AlbertoPietro

21 Mei 2018 | Hongarije, Köcsk

Zondagmorgen op de eerste Pinksterdag hebben we het mooie Verona achter ons gelaten en we gingen de Po vlakte op.
Het landschap veranderde snel. De bergen werden heuvels en de heuvels werden vlak.
Het landschap komt aardig overeen met het landschap in Noord Nederland. Het is er vlak en het waait. Er is veel landbouw en af en toe fruitbomen. Geen gras en dus ook géén koeien of geiten.
Alleen de huizen zijn anders. We kwamen ook veel leegstaande woningen en krotpanden op onze weg tegen.
Halverwege onze etappe fietsen we dwars door de grote ommuurde stad Martagnana. Op een pleintje namen we toen even pauze om de vele indrukken te laten indalen. Vier grote stadspoorten maakten deze stad wel heel bijzonder.
Laat op de middag vonden we een klein hotelletje in het plaatsje Fratta Polesine, ongeveer 35 km van Ferrara.
De Italiaanse keuken van het hotelletje verraste ons helemaal.
Het smaakte voortreffelijk.
Maandag de tweede Pinksterdag kregen we weer het zelfde landschap te zien. Het werd wel een beetje eentonig.
In Ferrara fietsen we door het enorme middeleeuws kasteel van de voormalige familie Este. De rijkdom spatte er van af.
De laatste 40 km van ons ritje waren er geen B.B of hotelletjes te vinden.
Uiteindelijk in een gehucht met één woning troffen we een soort SVR camping aan incl. restaurant en een paar kamers.
Het gehucht ligt aan het Comacchiomeer. Ongeveer 35 km boven Ravenna.
De keuken was weer geweldig.
Eind al goed.
Alleen de kaart wil niet meewerken.

• 21 Mei 2018 - 20:54

Anja:

Begrijp ik uit de route dat jullie eerst Assisi aandoen?
    En daarna richting Rome?
    Heb de route in het boekje niet gezien maar dit lijkt ons een logische verklaring voor het fietsen van Verona naar Ravenna.
    Benieuwd naar jullie overwegingen en overpeinzingen gedurende de fietsdagen.
    Gr Jaap en Anja

• 22 Mei 2018 - 08:22

Akke Hoekstra:

Hoi Albert,
    zit al weer uit te kijken naar jouw volgende verslag.
    Heb ontzettend veel bewondering voor je moed en door-
    zettingsvermogen.
    Blijf je volgen hoor!
    Groetjes Akke

• 22 Mei 2018 - 13:03

Sybren En Jetty:

wat een prachtige reis maken jullie
    pieter en gerdi het is voor jullie vandaag een echte speciale dag.
    het is 37 jaar geleden dat jullie zijn getrouwd.
    ver uit elkaar nu, maar daarom niet minder, van harte gefeliciteerd.
    wij wensen jullie nog veel fietsplezier mannen
    groeten van ons uit het zonnige eastermar

• 22 Mei 2018 - 19:44

Ge En Gea:

De bestemming is dichtbij.Al heel wat landschappen en bijzondere plaatsen gezien zo te lezen.
    En de keuken bevalt goed lezen we.
    Dat wordt straks kokkerellen in het thuisland

• 22 Mei 2018 - 19:57

Leo En Ingrid:

Wat zijn jullie al ver. We lezen dat jullie volop genieten maar dat het af en toe toch ook flink wat moeite kost. Bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Geniet van de laatste kilometers.