Arriverderci Roma - Reisverslag uit Vadosfa, Hongarije van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu Arriverderci Roma - Reisverslag uit Vadosfa, Hongarije van AlbertoPietro - WaarBenJij.nu

Arriverderci Roma

Door: Albertopietro

Blijf op de hoogte en volg AlbertoPietro

31 Mei 2018 | Hongarije, Vadosfa

Gistermorgen (woensdag) incl. fam., op de fiets naar het Centrum van Rome. Grootste gedeelte van de route ging over een fietspad langs de rivier de Tiber.
Na 12 á 13 km fietsen kwamen we bij het Vaticaan aan.
Dit was het juiste moment om ons eigen stukje geschiedenis op de foto vast te leggen.
Toen wij arriveerden was de Paus net tevoren op het balkon geweest.
Wij waren dus te laat voor de audiëntie.
Om in het Vaticaan te komen was, i.v.m. pauze en lange rijen, niet te doen.
De Friezenkerk had niet van deze beperkingen. Wel wat minder pracht en praal, maar voor ons als bedevaartsgangers goed genoeg.
Slechts een handjevol belangstellenden waren hier.
De rest van de dag ging het met de fiets van de ene Romeinse oudheid naar de andere Romeinse oudheid.
Bij het Colosseum (Amfitheater) aangekomen was het alweer druk, druk, druk.
Om binnen te komen was het weer een kwestie van aansluiten in de lange rij. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot zeer heet.
Op het einde van de middag was de puf er bij ons helemaal uit.
Met een meerdaags Hotelplan in het Centrum is dit vast beter in te regelen.
Na een lange vermoeiende dag weer op de fiets terug naar onze camping Flaminio.
Vandaag, donderdag alweer een snikhete dag. Dus het zwembad geeft verkoeling.
Het is de laatste dag in Rome. Morgen naar Tarrenz (Imst) en overmorgen naar huis (met de auto). Wij ruiken de stal al.
Alle belangstellende die het wel en wee via deze Weblog volgden, worden hartelijk bedankt. Ook de vele positieve reacties deden ons goed.
Tenslotte deden de vele vriendelijke behulpzame Italianen, die ons regelmatig behulpzaam waren, ons ook goed.
Alleen is het jammer dat ze zoveel afval achteloos dumpen.
Voor onze volgers,
Arriverderci

P.s. Steenwijk _ Rome 2400 km.

• 31 Mei 2018 - 14:36

Janny:

Een hele goede terugreis gewenst en tot dinsdag.Dan kunnen we jullie(sterke)verhalen horen.
    Gr J en J

• 31 Mei 2018 - 15:03

Henk En Ytsje :

Hallo mannen,
    Top geweldig wat jullie hebben gedaan.
    Petje af.
    Een hele goede reis terug.
    Henk en Ytsje

• 31 Mei 2018 - 15:03

Anneke:

Che impresa fantastica Alberto e Pietro,, buon viaggio di ritorno!

• 31 Mei 2018 - 17:39

Wilma Dedden:

Hallo Albert en Pieter,

Het was leuk jullie te volgen.
    Fijn dat het allemaal redelijk goed is verlopen,(paar kleine mankementen.)
    Pieter tot op een volgende (schaats)training.
    Goede terug reis gewenst.

groet,
    Wilma Dedden

• 02 Juni 2018 - 12:22

Roel:

Ciao ragazzi,
    Jullie hielden ons goed op de hoogte van het reilen en zeilen. Dat vind ik ook een mooie prestatie. Het betekent dat het worldwide web steeds beter gaat functioneren (zelfs in Italie).
    Naast alle goede dingen van dat land is afval een lelijk probleem. Hier lees je erover, maar jullie kunnen nu uit eigen ervaring putten. Tijd dat de nieuwe regering er wat aan gaat doen.
    En aan de wegen, want die waren vijf jaar geleden ook al niet best.
    Behouden reis.
    Groeten, Roel

• 02 Juni 2018 - 19:15

Roel En Mien:

Alvast een goede reis terug